kpkdrwinowo.jun.pl - Republika Drwinowska Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

 Ogłoszenie 
Zapraszamy do Republiki Drwinowskiej! Załóż firmę a następnie rozwiń ją, aż staniesz się liderem na rynku przewozów i nie tylko! (Wykorzystujemy rysunki ze strony www.transport131.republika.pl). Zapraszamy na www.mzkwaw.ugu.pl!

Poprzedni temat «» Następny temat
Testowe lokomotywy w Drwinowskich Kolejach Państwowych
Autor Wiadomość
krystian_draco 
Przyjaciel Forum
Chodnikmaster

Wiek: 24
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 763
Skąd: Oxford
Wysłany: 2012-08-15, 16:57   Testowe lokomotywy w Drwinowskich Kolejach Państwowych

Polskie firmy modernizują lokomotywy

Większość polskich firm specjalizujących się w produkcji taboru kolejowego podjęły trudne zadanie, stworzenia konsorcjum modernizujące lokomotywy. 3 pierwsze firmy, a mianowicie:
- ZNTK Mińsk Mazowiecki
- Pesa Bydgoszcz
- Newag Nowy sącz
ukończyły modernizacje 3 lokomotyw. ZNTK zmodernizował EP05, Pesa EU07, a Newag Su46.
Wszystkie lokomotywy trafiły, lub trafią do Drwinowa na testy. Su46 już dotarła do "szopy" DKP. Będzie obsługiwać nowy Expres do Węgier.Wszystkie lokomotywy cechuje coś innego. EP05a (bo takie teraz ma oznaczenie) Duża moc, EU07b (bo takie ma teraz oznaczenie) bezpieczeństwo, a SU46 prędkość.

EP05a-016

Lokomotywa została wyposażona w nowe, bezpieczne silniki, oraz wózki z nowym systemem stabilizacji jazdy. Nowe klocki hamulcowe o konstrukcji diamentowo-stalowej zapewniają niemal 10x dłuższą żywotność od zwykłych. Pojazd został wyposażony w nowatorski system sterowania i rozruchu lokomotywy Christiana. Polega on na saoczynnym podniesieniu podniesieniu drugiego pantografu, gdy prędkość, oraz wykorzystywana moc wzrośnie ponad połowę. Polega także na mniej skomplikowanym systemie rozruchu. Zamiast po kolei załączać każde urządzenie wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce, obok nawrotnika. Gdy dwa pantografy zostaną podniesione lokomotywa może osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h, 350 kn.

EU07b-12

W lokomotywie zostały wymienione silniki. Mają one mniejszą moc niż poprzednie (280kn), ale za to z większą prędkością maks. (145 km/h). Został wymieniony rozrząd, wraz z pompą wodną na mocniejszy. System Christiana. Pudło zostało lekko przedłużone ze względu na większe wymiary silników. Podwozie zostało podwyższone. Lokomotywa posiada wiele systemów bezpieczeństwa:
- System awaryjnego załączania gaśników silnika (FESTE)
- System awaryjnego hamowania podczas wypadnięcia z torów (DBSft)
- System kontroli sprzęgów (CSC)
- Awaryjny system opuszczania pantografów (ESDP)
- System kontroli trakcji (TCS)
- System wykrywania wczesnego zagrożenia wypadkiem, tzn. wykrywa przeszkodę na torach 400m przed nią. (EDS)
- ABS
Lokomotywa wyposażona jest w przycisk włączający wszystkie systemy naraz (można ustawić, że system same załączą się gdy wyczują niebezpieczeństwo), w komputer pokładowy gdzie pokaźny jest stan sprzęgów, podzespołów silnika itp. Zaraz po 3 tesach w Pesie lokomotywa została odznaczona przez prezydenta PL oznaczeniem najbezpieczniejszej lokomotywy roku 2012.

Su46-034

Jest to jedyny spalinowy produkt zmodernizowany przez Polskie konsorcjum. W lokomotywie został przeprowadzony gruntowny remont. W pojeździe zmieniono silniki na
"podrasowane" przez Newag TDI firmy fiat. Podobne silniki o mniejszych rozmiarach można spotkać mi.i. w Oplu Insigni, czy w Vectrze C. Dzięki turbosprężarce i specjalnej funkcji "Sport" która uaktywnia przetwornice do jeszcze bardziej wytężonej pracy lokomotywa posiada trójfazowy system rozpędu. Jest to pierwsze takie rozwiązanie zastosowane na świecie. Zgodnie z Wywiadem prezesa Newagu, działa on w następujący sposób:
"Pierwszą fazą jest rozpędzenie lokomotywy do 110 km/h. Druga faza następuje po załączeniu przez maszynistę turbiny, dzięki której turbosprężarka wpompowuje do cylindrów sprężone gorące powietrze pod ogromnym ciśnieniem. Oczywiście skutkuje to zwiększeniem mocy, oraz prędkości przez lokomotywę. W drugiej fazie maksymalna prędkość lokomotywy wynosi 210 km/h. 3 faza następuje po załączeniu funkcji "Sport" która rozszerza przepływ paliwa w przepustnicy. Po załączeniu ostatniej fazy lokomotywa jest zdolna osiagnąć maksymalną prędkośc-270 km/h."

Lokomotywy na testach u nas!

Z dniem dzisiejszym do Drwinowa przyjechała SU46. Będzie służyć w DKP do 29 sierpnia b.r. szkolenie maszynistów potrwa 4 dni. Następnie lokomotywa trafi do Przewozów regionalnych. 17 sierpnia do Przewozów Regionalnych dołączą EU07b i EP05a. Lokomotywy będą testowane w PR przez miesiąc. Szkolenie potrwa 12 dni.

Następne testery!

Firma ZNLE Gliwice, oraz Reaktywująca się spółka Fablok zapowiadają kolejne lokomotywy.
One również trafią do RD.

Rysunków nie zamieszczę, bo nie mam zgody autora. Wszystkich zainteresowanych proszę o kontakt na gg ;-) [/i]
_________________
Gdy Ci smutno,
Gdy ci źle
Napisz List do SLD :-D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen modified v0.3 by warna

| | Darmowe fora | Reklama

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13