kpkdrwinowo.jun.pl - Republika Drwinowska Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

 Ogłoszenie 
Zapraszamy do Republiki Drwinowskiej! Załóż firmę a następnie rozwiń ją, aż staniesz się liderem na rynku przewozów i nie tylko! (Wykorzystujemy rysunki ze strony www.transport131.republika.pl). Zapraszamy na www.mzkwaw.ugu.pl!

Poprzedni temat «» Następny temat
Samochody wyjadą z centrum Drwinowa!
Autor Wiadomość
Tramwajarz 
Administrator

Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 3027
Skąd: Miasto Stołeczne
Wysłany: 2013-05-15, 19:36   Samochody wyjadą z centrum Drwinowa!

Cytat:
Dzisiaj, na radzie miasta, został przegłosowany pomysł mówiący o ograniczeniu ruchu samochodowego na poszczególnych ciągach komunikacyjnych. Oznacza to m.in. wycofanie samochodów ze ścisłego centrum.

Północna obwodnica Drwinowa
Trwa właśnie budowa mostu Nowodworskiego który będzie częścią północnej obwodnicy. Most będzie miał po 2 pasy w każdym kierunku oraz 1 pas przeznaczony dla pojazdów komunikacji zbiorowej.
-Dalej, kierowcy pojadą przez węzeł "Zwycięstwa Północ" do alei Zwycięstwa i ulicą Rydgiera która zostanie dostosowana do w/w standardów. Kierowcy jadący z północy i wschodu, będą mogli ominąć centrum co w niedługo może byc bardzo przydatne- mówi Robert Chełmowski z magistratu.

Samochody pożegnają się z centrum
Projekt radnych mówi m.in. o wycofaniu samochodów z ulic Starego i Nowego Miasta, okolic placu Teatralnego jak i samego placu oraz ograniczeniu ruchu na ulicy Nadrzecznej. Tym samym, są plany aby ulica Nadrzeczna stała się deptakiem nadrzecznym który będzie prowadził między parkami a plażami nadrzecznymi. Wstęp na ten bulwar mieli by mieć jedynie piesi i nieliczne autobusy, bowiem władze miasta chcą aby komunikacja zbiorowa pełniła funkcję pierwszorzędną, a komunikacja samochodowa, drugorzędną.

Metro w Drwinowie?
Od prawie 50 lat, wałkowany jest temat podziemnej kolejki jeżdżącej pod Drwinowem. Teraz jednak, jesteśmy pewni. Metro, w najbliższym czasie, nie powstanie. Dlaczego? Mamy w mieście dobrze rozwiniętą infrastrukturę tramwajową i trolejbusową. Metro wymaga wielkich nakładów finansowych. Budowa metra trwa bardzo długo, jest kosztowna i bardzo uciążliwa. W dodatku, koszt kupna i konserwowania wagonów wcale nie jest niższy. Za zaoszczędzone pieniądze, zostaną wprowadzone tramwajowe priorytety, zostaną wyremontowane i zbudowane zupełnie nowe trasy tramwajowe.

Dlaczego w innych miastach jest metro, a w Drwinowie nie?
W wielu miastach, chodzi tylko i wyłącznie na prestiż. Metro jest bardziej efektowne niż tramwaje. Tymczasem do tramwaju nie trzeba schodzić po schodach na peron, po tramwaje jeżdżą po powierzchni. Dzięki wprowadzeniu priorytetów i paru innych usprawnień, tramwaje będą jeździły prawie tak samo szybko jak metro, przy mniejszym nakładzie środków finansowych i mniejszych utrudnieniach.
-Naszą ambicją nie jest budowanie jednej linii, czy całej sieci metra. To ma tylko i wyłącznie sens kiedy liczba mieszkańców jest nader duża, a tramwajów albo nie ma, albo nie spełniają właściwie swej funkcji przewozowej, tak jak na przykład w Bydgoszczy, Warszawie czy w Moskwie. Tymczasem transport naziemny może być o wiele bardziej efektywny niż ten podziemny! -przekonuje rzecznik magistratu.

kyt
_________________
Czyn społeczny podstawą społecznego dobrobytu!
Chwała i cześć przodownikom pracy!
 
     
REKLAMA 
NTC- firma z klasą

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 527
Wysłany: 2013-05-15, 19:46   

 
     
Kuba 
Przyjaciel Forum
NTC- firma z klasą

Firma: Neptun Transport Company
Wiek: 26
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 527
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-05-15, 19:46   

Zachęcam do zapoznania się z sytuacją w Budapeszcie, 1,7 mln mieście, które odwiedziłem na kilka dni w lecie 2012 roku. Kursują tam autobusy, tramwaje, trolejbusy i metro (trzy nie za długie linie, czwarta w budowie). System jest tak zorganizowany, że zazwyczaj tam gdzie kursują tramwaje nie kursują autobusy i trolejbusy, itd. Wzorem może być linia 4 i 6 kursująca po tzw. Wielkim Bulwarze. Linie są obsługiwane przez nowoczesne Siemensy Combino, przystanki są co 300-500 metrów, a nawet poza godzinami szczytu na tej ruchliwej arterii tramwaje mają podobny czas przejazdu co samochody. Zachęcam do wygooglowania :-) . Może znajdziesz coś, co może się przydać w Drwinowie. Mogę również odpowiedzieć na pytania związane z km w stolicy Madziarów.
_________________
Koreańskie dwa goryle,
z senatorem miłe chwile...
 
 
     
Tramwajarz 
Administrator

Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 3027
Skąd: Miasto Stołeczne
Wysłany: 2013-05-15, 19:50   

No więc mam kilka pytań co do tego Budapesztu.
1) Czy zdarzają się sytuacje że tramwaje kursują nad metrem? A jeżeli tak, to czy te tramwaje mają priorytet czy nie?
2) Ja bym na tym Wielkim Bulwarze najchętniej zakazał wjazdu dla blachosmrodów
3) Moim skromnym zdaniem Budapeszt to nie jest najlepsze miasto do naśladowania. Wystarczy choćby popatrzeć na tabor. Ale jak to mówią, pozory mylą.
_________________
Czyn społeczny podstawą społecznego dobrobytu!
Chwała i cześć przodownikom pracy!
 
     
Kuba 
Przyjaciel Forum
NTC- firma z klasą

Firma: Neptun Transport Company
Wiek: 26
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 527
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-05-15, 19:58   

1. Są takie miejsca, np, w centrum miasta, ale poza tym tramwaje kursują w innych miejscach niż metro. Trudno powiedzieć, ale w obu przypadkach jest duży ruch.
2. Nie da rady, panie, zamknij pan Aleje Jerozolimskie lub Marszałkowską, to pogadamy :-P
3. Tabor jest fatalny to fakt, liczy sobie 400 Ikarusów 260 i z 200 Ikarusów 280... poza tym wszechobecne Ikarusy z serii 4xx i Volvo 7700 i 7700A. Wykorzystywane są też BUS-TRAM pasy, BUS pasy i inne nowinki techniczne.
Większość linii ciągnie głównym drogami do dzielnic i nie są zachęcające. Chociaż z drugiej strony patrząc przepiękną linią jest linia nr 2 (tramwajowa) biegnąca nad brzegiem Dunaju oraz 1. linia metra (z 1896 roku). Schodzi się do niej małymi schodkami, leży tuż pod Aleją Andrassyego i ma przystanki co 500 metrów, a długość peronów wynosi z 30-50 metrów. Czuć klimacik ;-)
_________________
Koreańskie dwa goryle,
z senatorem miłe chwile...
 
 
     
Kris07 
Przyjaciel Forum

Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 1227
Wysłany: 2013-05-15, 20:21   

@Tramwajarz a instnieje chociaż tu coś takiego jak DST (Drwinowski Szybki Tramwaj)
 
     
Tramwajarz 
Administrator

Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 3027
Skąd: Miasto Stołeczne
Wysłany: 2013-05-16, 05:45   

Cytat:
2. Nie da rady, panie, zamknij pan Aleje Jerozolimskie lub Marszałkowską, to pogadamy :-P

Krakowskie Przedmieście, jedna z głównych arterii XIX i XX wieku jest jakoś zamykana na soboty i niedziele a od czerwca lub lipca będzie pewnie w ogóle zamknięta. Mowa oczywiście o zamknięciu dla komunikacji miejskiej, samochody prywatne od dawna nie mogą tam wjeżdżać. To samo tyczy się placu Zamkowego i Starego oraz Nowego Miasta.

Cytat:
@Tramwajarz a instnieje chociaż tu coś takiego jak DST (Drwinowski Szybki Tramwaj)

Istnieje, tylko że się tak nie nazywa. Przystanki są rozrzedzone, torowisko trawiaste, i tramwaj ma zawsze bezwarunkowy priorytet, czyli mówiąc po ludzku, nie stoi na światłach.
_________________
Czyn społeczny podstawą społecznego dobrobytu!
Chwała i cześć przodownikom pracy!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen modified v0.3 by warna

| | Darmowe fora | Reklama

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13