kpkdrwinowo.jun.pl - Republika Drwinowska Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

 Ogłoszenie 
Zapraszamy do Republiki Drwinowskiej! Załóż firmę a następnie rozwiń ją, aż staniesz się liderem na rynku przewozów i nie tylko! (Wykorzystujemy rysunki ze strony www.transport131.republika.pl). Zapraszamy na www.mzkwaw.ugu.pl!

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Tramwajarz
2013-05-10, 21:50
Regulamin i cennik obowiązujący na liniach międzynarodwych
Autor Wiadomość
Kuba 
Przyjaciel Forum
NTC- firma z klasą

Firma: Neptun Transport Company
Wiek: 26
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 527
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-06-24, 16:02   Regulamin i cennik obowiązujący na liniach międzynarodwych





REGULAMIN PRZEWOZÓW

obowiązujący w Neptun Transport Company


wydany zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe

/tekst jedn.: Dz. U. z 2000r. Nr 50, poz. 601 z późn. zm./

(komunikacja dalekobieżna)


Przewóz pasażerów przez Neptun Transport Company z siedzibą w Gdańsku, Trakt św. Wojciecha 273, zwanej dalej NTC, odbywa się zgodnie z następującymi warunkami:


I. WARUNKI OGÓLNE

1. Pasażer zawiera umowę przewozu poprzez nabycie biletu.
2. Przewóz pasażerów odbywa się w oparciu o odpowiedni bilet, ważny na określony dzień, godzinę i trasę przejazdu.
3. Pasażer ma obowiązek okazać kierowcy, a także upoważnionej przez NTC osobie, podczas kontroli w czasie podróży, dokument uprawniający do korzystania z ulgowego przejazdu, zgodnie z odpowiednimi przepisami.
4. Pasażer uprawniony do przewozu na podstawie biletu elektronicznego okazuje kierowcy, a także podczas kontroli w czasie przewozu osobie upoważnionej przez NTC, odcinek biletu elektronicznego oraz dokument ze zdjęciem, którego numer wskazany je na bilecie elektronicznym.
5. NTC nie dokonuje przewozu pasażerów na stojąco z zastrzeżeniem ust. 5a.
5a. Istnieje możliwość przewozu pasażerów na stojąco jedynie w przypadku spełnienia łącznie następujących wymogów: zgodnie z danymi zawartymi w dokumentach pojazdu (m.in. dowodzie rejestracyjnym) istnieje możliwość przewozu osób na stojąco w danym pojeździe, nie spowoduje to przekroczenia dopuszczalnej ilości miejsc w autobusie (zgodnie z dokumentacją pojazdu), zaistnieją wyjątkowe okoliczności, istnieje w tym zakresie wyraźne żądanie pasażera, pasażer został poinformowany przez kierowcę o zagrożeniach wynikających z przewozu na stojąco, przewóz odbywa się na krótkiej trasie lub na krótkim jej odcinku (do 50 km).
6. Każdy pasażer może zabrać ze sobą bezpłatnie jedno dziecko do lat 4, z zastrzeżeniem, że nie korzysta ono z oddzielnego miejsca do siedzenia.
7. Dzieci poniżej 13 roku życia mogą podróżować wyłącznie z opiekunem.
8. Wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone wyłącznie w miejscach określonych w rozkładzie jazdy oraz wskazanych przez kierowcę autobusu.
9. Pasażer, który nabył bilet w kasie, powinien stawić się na przystanku co najmniej 30 minut przed planowanym odjazdem autobusu.
10. Do kontroli biletów oraz dokumentów uprawniających do przejazdów ulgowych upoważniony jest kierowca oraz inne uprawnione osoby - upoważnione przez NTC legitymujące się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu.
11. Wszelkie reklamacje i uwagi związane z wykonaniem umowy przewozu należy kierować na adres:
listownie: Neptun Transport Company, Gdańsk, 80-305 , Trakt św. Wojciecha 273
pocztą elektroniczną: sekretariat@ntc.pl
lub za pośrednictwem biura sprzedaży, w którym zakupiono bilet.

W sytuacjach nagłych lub nieuwzględnionych w niniejszym regulaminie pasażerowie mogą kontaktować się z Działem Przewozów po numerem telefonu 48 58 606 66 66.

12. Bagaż podręczny, przewożony w autobusie oraz przedmioty pozostawione przez pasażera po zakończeniu podróży nie są objęte odpowiedzialnością NTC.
13. Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują również nabywców biletów za pomoca internetowego systemu sprzedaży biletów chyba, że inaczej postanowiono w Regulaminie korzystania z internetowego systemu sprzedaży biletów realizowanego w ramach serwisu pks.billety.pl.
14. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się odpowiednio właściwe przepisy ustaw i aktów wykonawczych do ustaw, w szczególności: ustawy z dnia 15.11.1984r. prawo przewozowe (Dz.U. 2000, Nr 50, poz. 601 z późn.zm.), ustawy z dnia 6.09.2000 o transporcie drogowym (Dz.U. 2007, Nr 125, poz. 874 z późn. zm.), ustawy z dnia 20.06.1992r o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz.U. 2002, Nr 175, poz. 1440 z późn. zm.), ustawy z dnia 23.04.1964r. kodeks cywilny (Dz.U. 1964, Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).


II. BILETY

1. Pasażer powinien niezwłocznie po nabyciu sprawdzić prawidłowość wystawionego biletu.
2. Kasy prowadzą przedsprzedaż biletów maksymalnie 14 dni przed planowaną podróżą a w przypadku jednoczesnego nabywania biletu na podróż powrotną na 30 dni przed tą podróżą. Na wybranych kursach kasy prowadzą przedsprzedaż biletów także 30 dni przed planowaną podróżą z możliwością jednoczesnego nabycia biletu na podróż powrotna
3. Pasażer może zarezerwować bilet za pośrednictwem rezerwacji telefonicznej. Zarezerwowany bilet winien zostać wykupiony w kasie biletowej najpóźniej na 24 godziny przed odjazdem autobusu. W stosunku do biletów nie wykupionych w tym terminie rezerwacja wygasa.
4. Po rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest zabronione.
5. Na miejsce biletów skradzionych lub zagubionych nie będą wystawiane wtórniki.
6. Bilet uszkodzony, zniszczony lub przeprawiany jest nieważny.
7. W trakcie podróży pasażerowie winni zachować bilet do kontroli.
8. Kierowca ma prawo do dysponowania miejscami w autobusie niezależnie od numeru miejsca wskazanego na bilecie w sytuacji, gdy wymagają tego zasady współżycia społecznego, a w szczególności, gdy zmiany miejsca wymaga pasażer cierpiący na chorobę lokomocyjną lub inną czy też będący osobą niepełnosprawną.

9. W przypadku stwierdzenia przez uprawnione osoby braku ważnego biletu pasażer zostanie zobowiązany pod rygorem usunięcia z pojazdu do nabycia biletu do miejsca docelowego oraz zostanie nałożona na niego opłata dodatkowa w kwocie:
a) 100 zł - za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu,
b) 80 zł - za przejazd bez odpowiedniego bądź ważnego dokumentu uprawniającego do przejazdu bezpłatnego albo ulgowego,
c) 40 zł - za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt, a w szczególności za zabranie ze sobą do środka transport:
rzeczy wyłączonych z przewozu albo rzeczy dopuszczonych do przewozu na warunkach szczególnych - bez zachowania tych warunków,
zabieranie ze sobą do środka transportowego zwierząt i rzeczy, za których przewóz taryfa przewiduje opłaty - bez uiszczenia tych opłat,
d) 300 zł - za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez uzasadnionej przyczyny.
10. W przypadku natychmiastowego uiszczenia opłaty dodatkowej lub najdalej w ciągu 7 dni od daty wystawienia dokumentu zobowiązującego do uiszczenia tej opłaty, wysokość opłaty dodatkowej obniża się o 30%.
11. W razie stwierdzenia braku ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona pobierają właściwą należność za przewóz i opłatę dodatkową albo wystawiają wezwanie do zapłaty. Pobrana należność za przewóz i opłata dodatkowa, po uiszczeniu opłaty manipulacyjnej (w wysokości nie wyższej niż 10% opłaty ustalonej w ust. 9), podlegają zwrotowi, a przypadku wezwania do zapłaty - umorzeniu, w przypadku udokumentowania przez podróżnego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia przewozu, uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu.
12. W razie braku dokumentu ze zdjęciem, wskazanego na bilecie elektronicznym, w uzasadnionych przypadkach, kierowca może odmówić dokonania przewozu Pasażera.


III. ZWROT NALEŻNOŚCI ZA BILETY

1. W przypadku odstąpienia przez podróżnego od umowy z powodu awarii autobusu, odwołania przejazdu lub braku wolnych miejsc, a także innych przyczyn uniemożliwiających wykonanie zaciągniętych przez NTC zobowiązań wobec pasażera, pasażer posiadający ważny bilet otrzyma pełen zwrot należności za zakupiony bilet. Reklamacje takie rozpatrywane będą na podstawie oryginalnego biletu poświadczonego przez kierowcę. Obowiązek poświadczenia biletu nie dotyczy sytuacji, gdy przyczyną powstania roszczenia o zwrot jest przedwczesny odjazd autobusu lub odwołanie przejazdu.
2. W przypadku odstąpienia pasażera od umowy przewozu z przyczyn nie występujących po stronie NTC zwrot należności za przejazd stosowny do niewykorzystanego świadczenia może być dokonany po okazaniu biletu ( przypadku biletu elektronicznego także dokumentu ze zdjęciem wskazanego w tym bilecie), na którym dokonano w kasie biletowej, u dyżurnego ruchu lub kierowcy informacji w formie potwierdzenia o odstąpieniu od umowy, z potrąceniem odstępnego w wysokości 10% wartości biletu brutto. W przypadku biletu elektronicznego jego zwrot z potrąceniem odstępnego jest także możliwy, przed rozpoczęciem podróży, za pomocą internetowego systemu sprzedaży biletów, za pośrednictwem którego nastąpił zakup biletu.
3. Podróżny, którego nie dopuszczono do przewozu, zgodnie z art. 15 ustawy prawo przewozowe,, winien uzyskać od kierowcy poświadczenie niewykorzystania biletu, na podstawie którego otrzyma zwrot poniesionych kosztów z potrąceniem odstępnego w wysokości 10% wartości biletu brutto.
4. W celu dokonania zmian umowy podróżny powinien otrzymać od kierowcy, dyżurnego ruchu lub w kasie biletowej odpowiednie poświadczenie oraz w zależności od zakresu zmiany otrzymać zwrot lub dopłacić różnice należności. W przypadku zmiany umowy w zakresie biletu elektronicznego należy okazać dokument ze zdjęciem wskazany w tym bilecie.
5. W przypadku zwrotu opłaty za bilet niewykorzystany z przyczyn zależnych od pasażera za pośrednictwem poczty lub banku opłatę za przelew lub przekaz ponosi odbiorca.
6. W przypadku dokonywania zwrotu biletu elektronicznego przez internetowy system sprzedaży biletów zwrot, po potrąceniu odstępnego w wysokości 10% wartości biletu brutto dokonywany jest na rachunek bankowy z którego realizowana była płatność za bilet elektroniczny.
7. Nie uwzględnia się roszczeń o zwrot należności za bilety zwrócone po upływie terminu ich ważności lub po odjeździe środka transportowego, na przejazd którym były wydane, za wyjątkiem sytuacji gdy zmiana lub odstąpienie ma miejsce podczas zatrzymania środka transportowego na drodze przewozu.


IV. BAGAŻ

1. Kierowcy są odpowiedzialni za umieszczenie bagażu pasażerów w luku bagażowym i opatrzenie go kwitem bagażowym, którego drugi egzemplarz wręcza się pasażerowi.
2. Bagaż oddany do przewozu w luku bagażowym powinien być zapakowany w taki sposób, aby nie uległ w czasie przewozu uszkodzeniu lub zniszczeniu .
3. NTC przewozi w pomieszczeniach bagażowych jedną sztukę bagażu o sumie wymiarów /długość, wysokość, szerokość/ nie przekraczającej 200 cm na oddającego ten bagaż pasażera. Bagaże dodatkowe i ponadwymiarowe przewiezione zostaną w miarę możliwości.
4. Na pokład autobusu można wziąć jedynie bagaż podręczny, którego rozmiary pozwalają na umieszczenie na półkach nad głowami pasażerów, lub pod fotelem.
5. NTC zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu bagażu o dużych rozmiarach (wózki dziecięce, rowery, narty itp.), jeżeli kierowca stwierdzi, że bagaż ten nie zmieści się do luku bagażowego, lub zagraża bezpieczeństwu przewozu pasażerów i ich bagaży.
6. Z przewozu środkiem transportowym wyłączone są: rzeczy niebezpieczne mogące wyrządzić szkodę osobom lub mieniu, rzeczy, których przewóz jest prawnie zabroniony, zwłoki i szczątki zwłok ludzkich. W razie uzasadnionego podejrzenia kierowca może sprawdzić, czy zawartość przesyłki bagażowej nie narusza powyższego wyłączenia. Kierowca dokonuje sprawdzenia w obecności podróżnego przewożącego tbagaż lub jeżeli jest to niemożliwe w obecności innych pasażerów. W razie ujawnienia naruszenia powyższego wyłączenia koszty związane ze sprawdzeniem przesyłki ponosi podróżny przewożący taki bagaż.
7. Rzeczy szczególnie cenne (gotówka, papiery wartościowe, biżuteria, elektronika), oraz posiadające wartość naukową lub artystyczną winny być przewożone wyłącznie jako bagaż podręczny.
8. Kierowca wydaje bagaż posiadaczowi kwitu bagażowego za jego zwrotem i nie jest obowiązany do sprawdzenia czy osoba zgłaszająca się z kwitem bagażowym jest uprawniona do odbioru przesyłki. Kierowca może wydać bagaż osobie, która nie może okazać kwitu bagażowego, lecz udowodni swoje uprawnienia do odbioru, odbiór następuje za pisemnym poświadczeniem. W razie wątpliwości kierowca może żądać odpowiedniego zabezpieczenia.
9. W przypadku składania reklamacji dotyczącej uszkodzenia bagażu należy przedstawić egzemplarz kwitu bagażowego wraz z uszkodzonym bagażem celem dokonania stosownych oględzin oraz potwierdzenie kierowcy sporządzone w momencie stwierdzenia zajścia zdarzenia lub oświadczenie uzasadniające brak takiego potwierdzenia.
10. Podróżny może zadeklarować wartość przesyłki bagażowej, lecz kwota deklarowana nie powinna przewyższać rzeczywistej wartości przesyłki. Kierowca może sprawdzić zgodność deklarowanej wartości z rzeczywistą a w przypadku zastrzeżeń zaznacza to w kwicie bagażowym.


V. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PKS POLONUS Z TYTUŁU ZAGINIĘCIA BAGAŻU

1. PKS POLONUS nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy, które podróżny przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, chyba że szkoda powstała z winy tego przewoźnika.
2. W przypadku utraty lub uszkodzenia bagażu wysokość odszkodowania nie może przewyższać zwykłej wartości bagażu.
3. W razie utraty lub uszkodzenia bagażu należy niezwłocznie poinformować osobiście o tym fakcie kierowcę, który kieruje pojazdem, w celu uzyskania potwierdzenia utraty lub uszkodzenia bagażu, a następnie dokonać zgłoszenia pisemnie na adres:
Neptun Transport Company, Trakt św. Wojciecha 273, 80-305, Gdańsk lub sekretariat@ntc.pl lub telefonicznie: 48 58 606 66 66
4. Z bagażem pozostawionym w autobusach NTC postępuje się stosownie do przepisów dotyczących rzeczy znalezionych oraz właściwych przepisów prawa przewozowego.
5. Jeżeli bagaż jest pozostawiony w autobusie kierowca ma prawo otworzyć go w celu zbadania jego zawartości.


VI. ZWROT ZAGINONEGO BAGAŻU

1. Bagaż pozostawiony w luku bagażowym, jeżeli zgodnie z przepisami dotyczącymi rzeczy znalezionych nie został jeszcze przekazany właściwemu organowi, zostanie wydany uprawnionemu pasażerowi po okazaniu przez niego kwitu bagażowego lub za pokwitowaniem po udowodnieniu swoich uprawnienia do odbioru.
2. W przypadku bagażu podręcznego jego wydanie nastąpi po zidentyfikowaniu w sposób nie budzący wątpliwości, co do tego, że zostaje wydany osobie uprawnionej.


VII. OBOWIĄZKI NTC

1. NTC odpowiada za przewóz pasażerów do ich miejsca przeznaczenia określonego w bilecie.
2. Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny niezależnej od NTC, przewoźnik ten nie jest w stanie dowieźć pasażera do miejsca przeznaczenia własnymi autobusami, zapewnia przewóz zastępczy, a w przypadku odstąpienia pasażera od umowy, dokonuje zwrotu należności za bilet bez dokonywania jakichkolwiek potrąceń.
3. NTC odpowiada za szkodę jaka poniósł podróżny wskutek przedwczesnego odjazdu środka transportowego.
4. NTC odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek opóźnionego przyjazdu lub odwołania regularnego kursu, jeżeli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa NTC.
5. NTC nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z przyczyn niezależnych od przewoźnika, w szczególności takie jak:
a) Wypadki lub kolizje drogowe powodujące opóźnienia na trasie autobusu;
b) Wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne;
c) Pożar, uszkodzenia dworca autobusowego;
d) Zastosowanie się do żądań policji;
e) Śmierć lub wypadek na drodze;
f) Akty wandalizmu i terroru;
g) Zamknięcie drogi, objazdy, wyjątkowe natężenie ruchu;
h) Inne okoliczności niezależne od przewoźnika.
5. NTC nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w przypadku, gdy pasażer nie zgłosi się do autobusu po postoju przeznaczonym na odpoczynek.
6. NTC zastrzega sobie prawo do zmiany środka transportu, rozkładu jazdy itp. w sytuacji, kiedy z przyczyn niezależnych od przewoźnika będzie to konieczne.


VIII. NARUSZENIE PORZĄDKU

1. Radia, magnetofony i inne urządzenia grające w tym instrumenty muzyczne nie mogą być używane w trakcie podróży. Pasażerowie mogą słuchać własnych odbiorników pod warunkiem, iż nie są one słyszalne przez innych.
2. Zabronione jest picie alkoholu w autobusach oraz przebywanie w nich osób znajdujących się pod wpływem alkoholu.
3. Zabrania się palenia tytoniu w autobusach i zażywania substancji odurzających.
4. Zabrania się zajmowania miejsc oraz pozostawania na pokładzie autobusów pasażerom będącym pod wpływem narkotyków, lub innych substancji odurzających.
5. Zabrania się wyrzucania z autobusów jakichkolwiek przedmiotów.
6. Zakazane jest zajmowanie w autobusie miejsc zajętych już w sposób widoczny przez innych pasażerów.
7. Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie mogą być nie dopuszczone do przewozu lub usunięte z pojazdu.
8. Osoby uciążliwe dla podróżnych lub odmawiające zapłacenia należności za przewóz mogą być usunięte ze środka transportowego, chyba że naruszałoby to zasady współżycia społecznego.

Pasażerowie lub inne osoby będące sprawcami szkody, odpowiadają za szkody wyrządzone NTC i innym pasażerom. W razie wykrycia uszkodzenia bądź widocznego zanieczyszczenia autobusu pasażer zobowiązany jest do naprawienia szkody powstałej z tego tytułu w mieniu NTC.





IX. PRZEWOŻENIE ZWIERZĄT

1. W autobusach NTC dopuszcza się przewożenie zwierząt domowych w rozumieniu przepisów o ochronie zwierząt. Zwierzęta powinny być przewożone na kolanach pasażera w specjalnych pojemnikach przeznaczonych do ich transportu lub, jeśli są to psy, powinny być przewożone na podłodze autobusu w kagańcach i na smyczy.
2. Przy zgłaszaniu zwierząt do przewozu należy okazać kierowcy dokument potwierdzający aktualne obowiązkowe szczepienie lub świadectwo zdrowia, zgodnie z odpowiednimi przepisami, dotyczącymi zwalczania chorób zakaźnych zwierząt.
3. Opłata za przewóz zwierząt równa jest cenie biletu z ulgą 25%. Wyjątek stanowią psy - przewodnicy towarzyszące osobom niewidomym oraz zwierzęta przewożone na kolanach pasażerów w specjalnych pojemnikach wymaganych do przewozu zwierząt (nie zajmujące osobnego miejsca) lub w miejscach przeznaczonych do przewozu bagażu podręcznego, opłata za ich przewóz nie jest pobierana. Kierowca ma prawo odmówić przewozu zwierzęcia, jeżeli zagraża to bezpieczeństwu pozostałych pasażerów.




X. PRZEWÓZ MIĘDZYNARODOWY

1. W przewozie międzynarodowym, tj. w przewozie odbywającym się według rozkładu jazdy z przekroczeniem granicy Rzeczypospolitej Polskiej lub Republiki Drwinowskiej, stosuje się postanowienia rozdziałów I - VIII niniejszego Regulaminu, za wyjątkiem postanowień rozdziału I pkt 5a, 6, 7,i 9, rozdziału II pkt 2 i 3, i z zastrzeżeniem postanowień niniejszego rozdziału.
2. Pasażer odbywający podróż z przekroczeniem granicy państwa jest zobowiązany posiadać ważny dokument podróży /np. paszport/ uprawniający do przekroczenia granicy, wymaganą wizę lub inny ważny dokument uprawniający do wjazdu i pobytu na tym terytorium, zezwolenie na wjazd do innego państwa lub zezwolenie na pobyt w innym państwie, jeżeli dokumenty takie są wymagane.
3. W przewozie międzynarodowym pasażer nie będący obywatelem kraju członkowskiego Unii Europejskiej jest zobowiązany posiadać ważny dokument podróży /np. paszport/ oraz dokument uprawniający do wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub wyjazdu z tego terytorium, zgodnie z postanowieniami odpowiednich przepisów, a w szczególności ustawy z dnia 13 czerwca 2003r. o cudzoziemcach /Dz. U. 2006, Nr 234, poz. 1694/. Jeżeli przewóz, zgodnie z treścią biletu, odbywa się przez terytorium kraju członkowskiego Unii Europejskiej, pasażer nie będący obywatelem kraju członkowskiego Unii Europejskiej jest zobowiazany posiadać ważny dokument podróży /np. paszport/ oraz dokument uprawniający do wjazdu na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej, przez które odbywa się przewóz.
4. Przy wsiadaniu do pojazdu pasażer, o którym mowa w pkt 1-3 obowiązany jest okazać kierowcy obok biletu dokumenty wskazane w pkt 2 i 3.
5. Kierowca może odmówić wykonania przewozu w razie nie posiadania przez pasażera dokumentów, o których mowa w pkt 2 i 3.
6. W przypadku stwierdzenia przez uprawnione organy, że pasażerowi nie przysługuje prawo wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, opuszczenia tego terytorium lub wjazdu na terytorium albo opuszczenia terytorium innego państwa, pasażer obowiązany jest do zwrotu przewoźnikowi kosztów wynikających z zastosowania środków przewidzianych w rozdziale 12 ustawy wskazanej w pkt 3,oraz kosztów kar poniesionych z tego tytułu uregulowanych w przepisach poszczególnych państw.
7. Zasady wykonywania bezpłatnych przewozów dzieci, przewozu bagażu, sprzedaży biletów oraz zwrotu należności za niewykorzystany bilet określają odrębne uregulowania, dotyczące poszczególnych linii międzynarodowych.
8. Dzieci i młodzież do ukończenia 16 roku życia mogą podróżować wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej.
9. W celu dokonania prawidłowej odprawy pasażer powinien przybyć na przystanek co najmniej 30 min. przed planowanym odjazdem.
10. W przewozach międzynarodowych NTC nie przewozi zwierząt.


XI. ULGI HANDLOWE W KOMUNIKACJI KRAJOWEJ

1. NTC, obok ulg przewidzianych w odpowiednich przepisach, udziela w komunikacji krajowej ulgi handlowej w wysokości 50% ceny biletu netto dla następujących pasażerów:
a) dzieci od 4 do 7 roku życia;
b) młodzież ucząca się do 26 roku życia - na podstawie ważnej legitymacji szkolnej;
c) studenci do 26 roku życia - na podstawie ważnej legitymacji studenckiej;
d) seniorzy powyżej 60 roku życia - na podstawie dowolnego dokumentu stwierdzającego wiek.
e) kombatanci i żołnierze RD i/lub RP - na podstawie dowolnego dokumentu stwierdzającego wiek.
2. Prawo do uzyskania ulgi wskazanej w ust. 1 należy udokumentować kierowcy przy wsiadaniu do autobusu.
3. NTC udziela w komunikacji krajowej ulgi handlowej grupom zorganizowanym liczącym co najmniej 10 osób w wysokości 50% ceny biletu netto.
4. W przypadku zastosowania ulgi wskazanej w pkt 3 obowiązują również inne ulgi ustawowe i handlowe.
5. Ulga, o której mowa w pkt 3 ma zastosowanie wyłącznie w przypadku nabycia biletów na początkowym lub końcowym przystanku danej linii.
6. Sprzedaż biletów dla zorganizowanych grup odbywa się wyłącznie w kasach biletowych w ramach wolnych miejsc. Rezerwacje nie są przyjmowane.


XII. REKLAMACJE

1. Roszczenia dochodzone na podstawie ustawy Prawo przewozowe lub przepisów wydanych w jej wykonaniu, przedawniają się z upływem roku.
2. Reklamacje z tytułu sporządzonych wezwań do zapłaty składa się nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty.
3. Reklamację składa się w formie pisemnej. Reklamacja powinna zawierać:
a) datę sporządzenia reklamacji;
b) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) przewoźnika;
c) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) osoby składającej reklamację;
d) tytuł oraz uzasadnienie reklamacji;
e) kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego);
f) wykaz załączonych dokumentów;
g) podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.

Do reklamacji powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (w szczególności bilet na przejazd, lkwit bagażowy, dokumenty potwierdzające przyjęcie do przewozu rzeczy innych niż przesyłka) oraz potwierdzone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienia do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.

4. Jeżeli wniesiona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa w ust. 3 NTC wzywa reklamującego, aby usunął braki w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Wówczas za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania przez NTC uzupełnionej reklamacji.
5. Reklamacje, pozostawia się bez rozpoznania, w przypadku zgłoszenia jej po upływie terminów określonych w ust. 1 i 2.
6. Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez NTC.
7. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu sądowym przysługuje uprawnionemu po bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacji, NTC zaś - po bezskutecznym wezwaniu zobowiązanego do zapłaty.



Regulamin wchodzi w życie z dniem 25 czerwca 2012 roku, zgodnie z Uchwała Zarządu Neptun Transport Company.
_________________
Koreańskie dwa goryle,
z senatorem miłe chwile...
 
 
     
REKLAMA 
NTC- firma z klasą

Firma: Neptun Transport Company
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 527
Wysłany: 2013-05-10, 18:51   

 
 
     
Kuba 
Przyjaciel Forum
NTC- firma z klasą

Firma: Neptun Transport Company
Wiek: 26
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 527
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-05-10, 18:51   

Proszę o przeniesienie tematu do kosza.
_________________
Koreańskie dwa goryle,
z senatorem miłe chwile...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen modified v0.3 by warna

| | Darmowe fora | Reklama

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13