kpkdrwinowo.jun.pl - Republika Drwinowska Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

 Ogłoszenie 
Zapraszamy do Republiki Drwinowskiej! Załóż firmę a następnie rozwiń ją, aż staniesz się liderem na rynku przewozów i nie tylko! (Wykorzystujemy rysunki ze strony www.transport131.republika.pl). Zapraszamy na www.mzkwaw.ugu.pl!

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 411 Viberti
Autor Wiadomość
Tramwajarz 
Administrator

Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 3027
Skąd: Miasto Stołeczne
Wysłany: 2013-05-01, 10:49   Fiat 411 Viberti

Po zaborze rosyjskim, w 1953 roku zaczęto organizować komunikację autobusową w Drwinowie. Początkowo, od czerwca 1953 jeździły ciężarówki w których zamontowano ławki dla pasażerów, jednakże pasażerów było więcej niż miejsc w autobusach. Pod koniec 1953 roku zamówiono 20 autobusów Fiat 411. Autobus miał 11 metrów długości, i mieścił 88 pasażerów, z czego 22 na miejscach siedzących. Pojazd był napędzany silnikiem benzynowym FIAT o mocy 150KM, umiejscowionym między osiami.

Na początku 1954, kiedy dotarły już zamówione autobusy, musiano je "gdzieś" umieścić. Odbudowano więc prowizoryczne drewniane hale przy ulicy Górskiej. Autobusy stały na zewnątrz, w środku była wykonywane jedynie naprawy i obsługa codzienna.

Kilka miesięcy później, na testy przyjechał przegubowy autobus Fiat-Viberti 411. Autobus mieścił 152 pasażerów i obsługę. Szybko na jaw wyszły wady tego autobusu. Między innymi miał trudności z podjechaniem pod strome podjazdy w mieście, a słaby silnik spalał aż 80 litrów benzyny.

Po naprawieniu wad przez włoskiego Fiata, autobus przyjechał ponownie. Tym razem posiadał już silnik diesla o mocy 200KM. Dzięki temu, że autobus zabierał dwa razy więcej osób niż Chaussony, podpisano kontrakt na dostawę 40 sztuk autobusów przegubowych i kolejnych 20 autobusów solowych.

W 1955 nowe autobusy można już było spotkać na wszystkich liniach obsługiwanych przez MZK Drwinowo. Warto wspomnieć że autobus miał nietypowo kierownicę z prawej strony, lecz doskonała widoczność i wiele innych zalet nowego typu pojazdów szybko zrekompensowały tą wadę.

W latach 1957-1960 z powodu przeciążenia, zaczęto naprawy generalne wozów. W 1960 na stanie było 74 pojazdy marki Fiat (z 80 dostarczonych). Z powodu braku alternatywy wozy naprawiano aż do 1964 roku. Od tego momentu zaczęły się sukcesywne kasacje wozów z powodu kupna Ikarusów 180. W 1966 ostatnie wozy przekwalifikowano na wozy gospodarcze i szkoleniowe. Łącznie, autobusy tej marki gościły na ulicach aż 12 lat, co przy takich warunkach eksploatacji jest nie lada sukcesem.

Ostatni Fiata-Viberti 411 niszczeje w krzaczorach obok Muzeum Komunikacji i Łączności. Gdy znajdą się środki na remont, będzie to jedyny sprawny Fiat-Viberti 411 w tej części Europy.

Przykładowe zdjęcia autobusu Fiat-Viberti 411:
http://omni-bus.eu/archiw....php?pid=101759
http://omni-bus.eu/archiw....php?pid=101760
http://omni-bus.eu/archiw....php?pid=101761
http://omni-bus.eu/archiw....php?pid=101762
http://omni-bus.eu/archiw....php?pid=101763
_________________
Czyn społeczny podstawą społecznego dobrobytu!
Chwała i cześć przodownikom pracy!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen modified v0.3 by warna

| | Darmowe fora | Reklama

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 12