kpkdrwinowo.jun.pl - Republika Drwinowska

Wojewódzki Urząd Wniosków - Wniosek o sieć tramwajową w Nacpolsku

adamek - 2013-06-27, 22:53
Temat postu: Wniosek o sieć tramwajową w Nacpolsku
Firma ZTM Newrowo o/Drwinowo ze współpracy z Republiką Drwinowską i Miastem Powiatowym Nacpolskiem chciałoby zgłosić projekt budowy sieci tramwajowej, w tymże mieście. Uważamy, że tramwaje przyniesie oszczędności i zmniejszy ilość spalin w mieście, co wpłynie na świeże powietrze. Ale jednocześnie tramwaj, skróci czas podróży pomiędzy niektórymi miejscami miasta, a także jednorazowo będzie mógł zabrać więcej pasażerów.
http://s12.postimg.org/hr851j5i5/tramwaje.png

Na zielono przedstawiono odcinki dwutorowe, natomiast na pomarańczowo jednotorowe, gdyż jak wiemy, nie wszędzie potrzebny jest "dwutor". Ponieważ wiemy, że druty szpecą widok, a zwłaszcza na Starym Mieście jest to ważne, planowalibyśmy przeniesienie zasilania tramwajów na Starym Mieście z drutów na zasilanie w torach, czyli a'la metro, co nie zepsuje widoku jakże pięknego Starego Miasta Nacpolska.

Prosimy o wycenę projektu :)

Przeniesione do urzędu w Nacpolsku. Tramwajarz.

Michał - 2013-06-28, 07:55

Jakby co mogę cię autobusami wesprzeć.
Tramwajarz - 2013-06-28, 09:17

To ja może powiem coś o każdym odcinku sieci, w sensie jak ja to widzę.

Etap I:
Zalesie- Świętokrzyska- Centrum
Myślę że tutaj tory będą biegły po jednej ze stron ulicy. Myślę że tramwaj powinien jeździć do Zalesia w szczycie co około 8-10 minut, a poza szczytem co 12-15 minut na składach. Przystanki będą tak jak w mieście- co około 600 metrów, no i oczywiście bezwzględny priorytet na skrzyżowaniach dla tramwaju.
Długość linii: 3,79km
Cena: 206 700zł

Etap II:
Centrum- Nacpolska- os.Wielkopolski
Tory będą biegły po jednej ze stron ulic. Przystanki co około 550-600 metrów, oraz priorytet.
Długość linii: 4,71km
Cena: 558 200 zł

Etap III:
Centrum- Petersburska- rtm.Pileckiego
Tory biegły by po obu stronach ulic (tak jak przy parku Skaryszewskim w Warszawie), uważam że póki co tory na rtm. Pileckiego nie mają racji bytu.
Długość linii: 3,21km
Cena: 340 260 zł

Etap IV:
rtm. Pileckiego- Studziwkowa/Konstytucji
Tutaj jest mały kłopot, bo trzeba by było zbudować wiadukt/tunel na/pod torami kolejowymi, ponieważ ulica idzie normalnie, czyli że jest przejazd. Myślę że trzeba by było osypać nasypy i się zrobi najzwyczajniejszy w świecie wiadukt drewniany lub kamienny. Tylko tory szły by trochę inaczej niż droga.
Długość linii: 1,09km
Cena: 130 000 zł

Etap V:
Studziwkowa/Konstytucji- Marysin Wawerski
Ja bym trochę skorygował trasę aby obejmowała więcej bloków. Studziwkowa/Konstytucji- dalej Studziwkową, skręt w Korkową i później między blokami do pętli. Tramwaj jeździłby co 6-7 minut w szczycie, co 7-8 poza szczytem i co 10 w dni wolne.
Wtedy długość to 2,46km.
Cena: 260 740 zł

Etap VI:
Studziwkowa/Konstytucji- aleja Wielkopolski
Między tym skrzyżowaniem a ulicą Wawerską praktycznie nic nie ma, chałupy w większości grożą zawaleniem, ale i tak ludzie tam mieszkają. Dalej jest kilka bloków. Ulica Konstytucji jest utwardzona ale bynajmniej nie asfaltem, to tramwaje pojadą obok.
Długość linii: 2,49 km
Cena: 264 151 zł

Etap VII:
aleja Wielkopolski- Mokotów Górny- Dąbrówka
Tutaj tramwaj istotnie się przyda, tyle że można zrobić zawrotkę w Mokotowie aby niektóre kursy nie musiały się pałętać aż do Dąbrówki, tam nie ma zbyt wielu rzeczy.

Resztę podam po południu. Jeśli są jakieś uwagi- śmiało pytaj.
Miasto może pokryć 90% kosztów budowy torów- a gdy zajdzie taka potrze
ba to nawet więcej.

Ile firma może wyłożyć?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group